بررسی فنی مادربورد G1-Killer گیگابایت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بررسی فنی مادربورد G1-Killer گیگابایت
نوشته شده در جمعه 1 بهمن 1389
بازدید : 1020
نویسنده : MRK

درصد زیادی از مردم کارهای روزمره خود را با رایانه انجام می دهند و هرکدام از آنها به نسبت سطح و نوع کاربردی که دارند به قابلیت ها و ویژگی های مختلفی در رایانه خود نیاز دارند. برخی از آنها می توانند کارهای خود را با یک رایانه ضعیف یا معمولی نیز انجام دهند، اما برخی از این کاربران به رایانه های قدرتمند با ویژگی های خاصی نیاز دارند. یکی از مهمترین و بزرگترین دسته از این کاربران گیمرها هستند. این دسته از کاربران برای انجام جدید ترین بازی های رایانه ای به یک سیستم خوب با قطعاتی قدرتمند نیاز دارند تا برای بازی کردن به مشکلی برخورد نکنند. این دسته از کاربران علاوه بر پردازنده و کارت گرافیک و رم، به یک مادربرد قدرتمند نیاز دارند که امکانات سطح بالایی را در اختیار آنها قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری طالاعات برسام و به نقل از آواژنگ، شرکت گیگابایت نیز به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده مادربرد در دنیا، پس از شناسایی و بررسی تمامی نیازهای گیمرهای حرفه ای سری جدیدی را مخصوص این دسته از کاربران طراحی کرده و آن را سری G1-Killer نام گذاری کرده است.

این سری از مادربردها امکانات منحصر به فرد و فوق العاده ای دارند که تمامی نیازهای گیمرها را پاسخگو خواهند بود. این مادربردها به زودی در بازار موجود خواهند شد. به گفته شرکت گیگابایت در اولین مرحله سه مدل از این سری تحت عنوان های G1.Assassin، G1.Sniper و G1.Guerrilla در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که در ادامه به برخی قابلیت های منتشر شده از آنها خواهیم پرداخت.

مهمترین نکته در باره این سری مادربردها این است که از چه چیپ ست و سوکت پردازنده ای در ساخت آنها استفاده شده است. پاسخ چیپ ست X58 و سوکت LGA 1366 است که از پردازنده های Core i7 اینتل پشتیبانی می کند. تصمیم گیگاابیت این بوده که در این مادربردها از چیپ ست جدید P67 با سوکت LGA 1155 استفاده نشود، چرا که چیپ ست X58 قدرت بیشتر و توانایی های گسترده تری داشته و گیگابایت را به هدف خود نزدیکتر می کند.

همچنین مادربردهای G1-Killer از لحاظ کیفیت صدا و شبکه در بالاترین سطح ممکن قرار دارند و از چیپ ست های ساخت شرکت Creative برای صدا و چیپ ست های ساخت شرکت Bigfoot Networks برای شبکه آن استفاده شده است. به گفته مسئولین Bigfoot Networks مادربردهای G1-Killer مجهز به سریع ترین شبکه ای هستند که تا کنون در دنیا برای بازی های آنلاین ساخته شده است. در این سیستم شبکه از فن آوری منحصر به فردی استفاده شده است که حداکثر پهنای باند شبکه را در اختیار بازی قرار می دهد و فقط زمانی که سیستم برای موارد ضروری به پهنای باند احتیاج داشته باشد مقداری از آن را به صورت خودکار در اختیار آن قرار خواهد داد. به این ترتیب همواره بیشترین پهنای باند ممکن به بازی آنلاین اختصاص داده خواهد شد. همچنین یک NPU اختصاصی بر روی این مادربرد تعبیه شده است.

این NPU یا همان واحد پردازش شبکه، مجهز به یک گیگابایت حافظه اختصاصی DDR2 است که عمل پردازش شبکه آفلاین را از دوش پردازنده رایانه برداشته و فضای آن را برای انجام پردازش های مهم تر آزاد می کند. نرم افزاری تحت عنوان Killer Network Manager نیز توسط Bigfoot Networks طراحی و بر روی این مادربرد قرار گرفته است که کابر به واسطه آن می تواند تمام پهنای باندی را در اختیار دارد مشاهده کند و حتی متوجه شود که هرکدام از فعالیت های آنلاین سیستم چه حجمی از این پهنای باند را به خود اختصاص داده اند.

گیمرهای حرفه ای به کیفیت صدا نیز اهمیت زیادی می دهند. به همین جهت گیگابایت نیز در طراحی مادربردهای خود از بهترین چیپ ست صدای موجود استفاده کرده است. سری G1-Killer تنها مادربردهای مخصوص بازی دنیا هستند که در طراحی آنها از پردازنده صدای دیجیتال Soundblaster (20K2) مجهز به فن آوری های آنبرد X-Fi Xtreme Fidelity و EAX Advanced HD 5.0 استفاده شده است. پشتیبانی از صدای زنده دالبی دیجیتال و اتصال DTS نیز از دیگر قابلیت های این چیپ ست صدا به شمار می روند.

از آنجایی که این مادربردها مخصوص بازی طراحی شده اند پس باید از نهایت توان گرافیکی پشتیبانی کنند. به همین جهت پشتیبانی از چهار کارت گرافیکی ATI با اتصال CrossFireX چهار مسیره و سه کارت گرافیکی NVIDIA با اتصال SLI سه مسیره از قابلیت های این مادربرد است. با اتصال چند کارت گرافیکی بر روی این مادربرد می توان بالاترین قدرت گرافیکی و بیشترین نرخ فریم در ثانیه را به دست آورد.

از دیگر قابلیت های این مادربرد می توان به پشتیبانی از درگاه های پر سرعت SATA 3.0 (6Gbps) و USB 3.0 اشاره کرد که برای اتصال هارد دیسک ها و ابزراهای جانبی مخصوص بازی گزینه های فوق العاده ای به شمار می روند. این مادربرد از نظر ظاهری یک تفاوت عمده با دیگر مادربردهای گیگابایت دارد و آن هم شکل سینک خنک کننده است. به این ترتیب که سینک خنک کننده این مادربرد شبیه به خشاب اسله طراحی شده است. به زودی اطلاعات کامل تری از این مادربردهای منحصر به فرد منتشر خواهد شد.




:: موضوعات مرتبط: , ,



مطالب مرتبط با این پست
.